NU FÅR DET FAN VARA NOG

Hade på TV4 nyheterna i bakgrunden när jag satt och förde över bilder till ett minneskort som jag och papsi ska åka och framkalla imorgon.

Blev jävligt irriterad över att Halland under 2009 inte följde sitt avtal att ta in tillräckligt många flyktingar i sina kommuner. Avtalet ligger på ca 300 flyktingar och Halland tog in ungefär 210 stycken. Då intervjuar TV4 en kvinna (vet inte vem hon är eller vad hon gör men antar att hon är politiker av något slag i Halland) som säger att de lovar att ta in det antalet flyktingar som avtalet gäller, att de ska göra ankomsten hit så bra som möjligt och att det ska bli fler boenden lediga till dessa flyktingar och invandrare som kommer hit under 2010.
Nu får det fan vara nog.

ÄR DET BARA JAG SOM REAGERAR PÅ DET HÄR????

Vi har knappt råd och plats för de som redan finns i Sverige, vi har inte råd att sätta våra infödingar i lägenheter. Varför? FÖR DET FINNS INGEN J*VLA PLATS, DET FINNS INGA LEDIGA LÄGENHETER!

Tycker man då att det är rätt att sätta 300 flyktingar i de lediga lägenheter som finns i Sverige så att de som inte får någon lägenhet inte ska ha någonstans att bo? För att de redan har det bra som är här??
Sen klagar flyktingarna/invandrarna på att de inte får plats i "sina" lägenheter, de är 12 personer som sitter i en 4:a!!!!!

Är det inte mer rätt att vi ska sätta de som redan finns här i Sverige i en lägenhet så att de får tak över huvudet istället för att vi ska dra hit ännu fler flyktingar när vi inte ens kan ta hand om våra egna??????? ÄR DET RÄTT?


Jag blir så fruktansvärt irriterad på det här så jag river snart huset.

Innan det inslaget kom så presenterades det ett förslag om trängselskatterna runt om i Göteborg, så att staten ska få in ca 14 miljarder..
Det finns inga andra sätt att få in dem pengarna eller???????

Missförstå mig inte nu, det är jättebra att vi kan ta hand om dem som inte har det bra i sina länder. Men det är inte rätt att ta in dem om vi inte har plats eller råd?
Hade ni velat komma in i ett land där de egentligen inte har råd att ta hand om er?

Jag tycker bara att det inte är rätt. Kalla mig rasist, kalla mig vadfan som helst. Men jag tycker inte att det är rätt, varken mot dem eller mot oss.

Vill mer än gärna ha respons på det här inlägget. Mer än gärna.
För nu får det fan vara nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0