KRETA - DAG 11

Hellu alla glada!
Efter dagens dusch pratade jag lite kort med min mormor och hon berättade att det regnade hemma. Det enda jag kan säga är SYND! För här är det STRÅLANDE sol dygnet runt tänkte jag skriva haha. Nej, men det är grymt bra väder och inte ett moln på himlen. I mitten på augusti brukar det komma in lite större vågor och blåsa lite. Vinden har kommit igång vilket är jättehärligt då man inte känner av att man steker sönder, så det fläktar otroligt gott. Idag märktes även vågorna av. Kul, i och med att det inte finns någon brygga eller klippa att hoppa från. Men vi har roat oss så gott som det går ändå. En stor madrass, en mellanstor madrass och en stor badring står parkerade på vår balkong höhö.
Ikväll blir det ett besök på Kretas bästa restaurang. Anledningen till det är att när man får notan så får man världens godaste desert. Det är liknande krispiga "deg"bollar med glass, honung och kanel. Så jäääävla gott! Haha, man kan aldrig få nog. Det vill jag lova!

Ni som läste Kenzas blogg nyligen, om shoppingen i Barcelona, att hon hittade två butiker som heter Bershka och Stradivarius. De två butikerna har vi här på Kreta också, tillsammans med Zara och Benetton! Stradivarius har en massa snygga kläder. Jag och Nathalie var där i torsdags och hon hittade världens sötaste klänning. Och jag köpte ett par knästrumpor. Ska förhoppningsvis kika in där med mamma och pappa innan vi åker. Även Zara som har en snygg pälsväst/hoodie som jag har fattat tycke för ;)
Tjenare slappis! Såhär gör vi på Kreta!

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0