SVERIGE vs. DANMARK

Förmodligen den oviktigaste matchen i hela VM-turneringen. Men ändå. Det är Danmark vi ska möta idag, landet som i princip ALLTID slår oss i fotboll. Handboll verkar de ju inte heller speciellt dåliga på. Men jag hoppas att vi ska ta hem den här matchen, det skulle passa bra. Kvällens match känns nästan som ett derby. Grannländerna som möts.

Och danskarna är taggade. DN:s Bo Harmby har intervjuat en av Danmarks vassaste spelare, Lars Christiansen och han vill ha fullt ös i matchen. Vilket är förståeligt. Det vill jag med, jag är taggad och jag ska sitta klistrad framför tv:n ikväll.

Tyvärr har Sverige förlorat sin allra viktigaste spelare, Kim Andersson, som bröt tummen i en närkamp med en motspelare i matchen mot Serbien i lördags.
Riktigt tråkigt att detta händer, speciellt med en såpass betydelsefull spelare som Kim.

Men vi har fortfarande kvar Dalibor Doder, Jonas Larholm, Jonas Källman, Oscar Carlén och vår supermålvakt Johan Sjöstrand.



HEJA SVERIGE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0