IN CASE OF UF

Jag och fyra tjejer i min klass håller på med det absolut sista i skolan nu, projektarbetet. Eftersom att vi går handelsprogrammet ska vi göra UF, ung företagsamhet. Där vi ska (skapa) sälja en produkt, samt skapa ett företag inom Uf: Då valde vi att skapa den ultimata lösningen för tjejer. Ett litet sminkkit, med de allra nödvändigaste produkterna. Mascara, täckstift, mineralfoundation+borste, läppglans och ögonskugga. Foundation finns i 4 olika nyanser, likadant med ögonskuggorna, täckstift finns i två nyanser och samma gäller läppglansen. Kiten kommer att säljas för 180 kronor styck. För det priset får man en mascara för, nu får du fem produkter för samma pris av en.

Imorgon kommer jag och mina kollegor att ha ett stort möte för vad som komma skall nästa vecka. Vilket är utställningen Våga Vara Egen, på Svenska Mässan som vi kommer att inta med monternummer 63, precis vid ingången! Den 3 mars är det premiär från 17.00-19.00 och den 4 mars är det från klockan 10.30-16.30. Det är gratis inträde och man går in mitt emot Liseberg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0