NÄMEN VÄSTTRAFIK, ÄR DET SNÖ I ÅR IGEN?

Ja, första skoldagen avklarad. Inte utan komplikationer, though.
Först.
Bussen som skulle gå 8.33 gick 8.48, samtidigt som 8.48 bussen gick. Alltså, ingen buss 8.33 utan 2 bussar 8.48. Träffade Patrik på bussen som precis kommit hem från en vecka i NEW YORK och han berättade vad han hade gjort där och jag blev otroligt avundsjuk när jag fick höra allt han har varit med om. Jag vill med åka till New York!!
Patriks och min skola ligger ganska nära varandra så vi tog samma vagn och när vi har kommit halvvägs får han ett sms av en kompis som skriver:
"Nämen västtrafik, är det snö i år igen??" Haha, det tyckte jag lät riktigt roligt, och det stämmer ju verkligen för det är sådana extrema problem med Västtrafik nu med både bussar, spårvagnar och tåg. Visst vädret har väl en stor skyldighet i det här, men lite förberedd kan man väl vara?
Sen.
När jag äntligen kom till skolan, ca en halvtimme försenad, insåg jag att jag hade glömt mitt matkort så jag skulle inte få någon mat i skolan. Som tur var, vart sista lektionen inställd. Så det vart inga problem.
Efter det.
Nu när jag sitter här hemma och tittar ut genom fönstret. Vad ser jag då? Sol? Nej. Regn? Nej. Snö? JA, nu snöar det igen. IGEN. Nu får det fan räcka!!
Josefin Crafoord sa imorse på Vakna med The Voice att hon började bli paranoid om att det kommer en ny istid. Jag känner samma sak. Tänk om snön inte försvinner. Tänk om det fortsätter vara minusgrader hela året?? Måste erkänna att jag börjar bli liite rädd..
Nu gäller det bara att huvudvärken försvinner så blir det träning ikväll, gött!
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0