Onsdag, 15 Oktober

Hej alla!

Min morfar som dog 16 april 2006 skulle ha fyllt 77 år idag, fick reda på det när jag kom hem. Fyfan va depp jag känner mig nu :( det har gått 2 och ett halvt år nu. Jag minns dagen som om det vore igår.

Klockan kan inte va varit mer än 6 och jag hör att telefonen ringer och att mamma eller pappa svarar. Somnar om igen och hör lite senare att ytterdörren stängs igen. Hoppades på att det inte var något farligt utan att pappa skulle iväg och jobba.
När jag vaknar några timmar senare kommer pappa in och säger att det har hänt en tråkig sak.
Jag undrar såklart vad förnågot.
Morfar har dött.
Några sekunder senare kommer jag på mig själv av att jag storlipar och pappa kämpar emot för att hålla tårarna inne.
Det här händer inte, det händer inte. Försöker jag intala mig själv.
Men det har hänt. Senare kommer hela familjen hem till oss och alla är jätteledsna. Fyfan. Jag kände en sådan djup sorg tiden efter det och begravningen var hemsk. Jag ville inte gråta under begravningen, men när jag kom fram till kistan och såg alla fina texter och blommor så kunde jag verkligen inte kämpa emot längre. Det var riktigt jobbigt för mormor, även att se henne sitta där med Johan brevid henne. Att sitta mellan Denise och Fredrik och gråta var något av det jobbigaste jag har varit med om. Att se dem gråta, att gråta tillsammans med dem..

Jag hoppas att du får vila i frid morfar.


Dagen har förövrigt varit bra, det var jävligt kul på idrotten, hahah, jag josefine gole och djulie skulle livrädda en jävla 70kilos docka i vattnet på typ 3 meters djup eller ngt. HAHA, det gick åt helvete. När det var djulies tur låtsades hon att det var Zlatan och fick upp dockfan med en gång XD
Engelskaprovet gick rätt bra, men det kändes ändå som om det saknades något.
Efter skolan åkte jag hem och pluggade lite innan jag skulle åka till Partille, till min älskade Daniel <33 I Love You I Love You I Love YOU <33333
Sen var det dags att åka hem och det var bajvarmt på bussen, typ smälte eller ngt. Kom hem och snacka med mamma.
Snart är det träning igen. 20.30-22.00 orka.

Nu blir det pluggg.

Ha det bra,
Pusss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0